En els períodes de vacances és habitual el desplaçament de persones a altres indrets de l’Estat o a l’estranger, abans de viatjar però cal assegurar-nos de portar la documentació i targetes sanitàries que ens permetran, si s’escau, accedir als serveis de salut del lloc que visitem.
Consells abans de viatjar
- Verificar que disposem de targeta sanitària individual (TSI), activa i amb les dades actualitzades (especialment si hem; canviat de nº de NASS o domicili, hem passat de titular a beneficiari o a l’inrevés, hem canviat el règim de cotització a la Seguretat Social). Ho podem verificar a través de la web de l’ICS, introduint el codi d’identificació personal (CIP) en qualsevol de les opcions, o trucant al CAP on tenim el metge de capçalera per a que ens confirmin les dades.Si no teniu la targeta TSI caldrà que la sol·liciteu, podeu comprovar si teniu dret a l’assistència sanitària pública a través de la web de l’INSS introduint les vostres dades telemàticament aquí
- Dins de l’Estat espanyol és recomanable portar també la cartilla on consta el nostre nº d’assegurat a la seguretat social (NASS), si no la tenim o l’hem perdut podem demanar un duplicat
- En països de la Unió Europea en estades de menys de tres mesos ens acreditarem amb la targeta sanitària europea (TSE), si ja la tenim caldrà verificar que no estigui caducada i que les dades siguin correctes, si no la tenim es pot fer la sol·licitud per internet (INSS) o a través de l’oficina de l’INSS del nostre barri
- Fora de la Unió Europea haurem de verificar si hi ha un conveni bilateral i quines condicions té, ho podrem fer adreçant-nos a l’oficina de la Seguretat Social del nostre barri on ens informaran i/o ens donaran la documentació que escaigui
La no acreditació de beneficiari dels serveis públics pot comportar que el prestador dels serveis ens sol·liciti l’abonament de la despesa, per evitar-ho cal prevenir i comprovar amb antelació que disposem i portem tota la documentació necessària