Urgències

La xarxa pública de centres d’atenció primària i hospitals de l’ICS disposa de diferents serveis de guàrdia i d’urgències als quals podem acudir segons el grau de necessitat i horaris d’obertura

En els apartats de Què és una urgència ? i Serveis de guàrdia podeu trobar informació completa dels serveis que hi han disponibles en el nostre barri i com podem accedir a ells.

Atenció telefònica 24 hores  |  061 CatSalut Respon 

Si pels símptomes que teniu no sabeu avaluar ben bé quin és el vostre grau d´urgència, recomanem que truqueu al 061 CatSalut Respon, on un equip de metges i infermeres us aconsellaran sobre què cal fer, en el cas que sigui necessari, el professional que us atengui activarà el dispositiu d’emergència mèdica si aquest fos el cas.

Imprimir


Telèfon d’emergències  |  Què és el SEM, telèfon d’emergències 112 ?

El SEM (servei d’emergències mèdiques) està integrat per un equip de professionals (metges, infermers, teleoperadors de demanda, gestors de recursos i tècnics de transport sanitari) que té com l’objectiu fonamental donar resposta assistencial a les urgències i emergències sanitàries extrahospitalàries de forma ràpida, eficient i amb el màxim nivell de qualitat, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

El procés assistencial es desenvolupa en dos àmbits diferenciats:

  1. En el Centre Coordinador, rebent i gestionant la demanda d’assistència i donant la resposta adequada en cada cas, ja sigui en forma de consell telefònic o mobilitzant el recurs més adient en cada situació i patologia.
  2. En tots els recursos mòbils (ambulàncies, helicòpters i vehicles d’atenció continuada) repartits per tot el territori català.

globus_061 CATlogo 112


En cas d’emergència és important saber

Abans de trucar, feu-vos les preguntes següents:

  • Hi ha perill de mort per a la víctima?
  • Si la porto a un hospital, pel camí podria empitjorar perillant la seva vida?
  • Puc causar més mal movent al ferit?
  • La situació aconsella la presència del personal sanitari del SEM?

Què heu de dir? La informació que proporcioneu a l’operador ens ajudarà a arribar al més aviat possible.  Mireu de mantenir la calma, parleu amb claredat i quedeu-vos al telèfon fins que us diguin que pengeu.

  • Què ha passat
  • Lloc exacte de l’incident
  • Quantes víctimes hi ha i en quines condicions estan.

És molt important que informeu de totes les dades possibles que ajudin a l’ambulància a localitzar el lloc. 


Els segons compten


Guia de Serveis d’urgències  |  Estic desplaçat, on m’adreço ?

En la Guia per a l’accés als centres amb atenció continuada i urgent 2015  trobareu la relació d’aquests centres de tot el territori de Catalunya.

També, si es tracta d’una urgència, sempre podeu trucar al telèfon 061 CatSalut Respon, on metges i infermeres donen consells de salut i assessoren sobre què cal fer en cada situació. Si cal, envien el metge a domicili o una ambulància. Recordeu que, si no és estrictament necessari, no heu d’anar directament als serveis d’urgències dels hospitals. Així s’evita que es col·lapsin en detriment de les persones que més els necessiten.

Recordeu que en cas d’emergència heu de telefonar al 112.